Postępowaniu o udzielenie zamówienia bagatelnego na usługi pralnicze
Nr sprawy DPS.ZP/7/2022/J.R
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
(SWZ)
Dom Pomocy Społecznej w Tolkmicku ul. Szpitalna 2 82-340 Tolkmicko
zwana dalej Zamawiającym zaprasza do złożenia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia bagatelnego na :
usługi pralnicze
Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
98 31 10 00 9 – usługi prania
Integralną część niniejszej SWZ stanowią wzory następujących dokumentów:
Załącznik nr 1 – wzór formularza ofertowego
Załącznik nr 2 – OPZ
Załącznik nr 3 – oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Załącznik nr 4 – wzór umowy
Załącznik nr 5 – formularz cenowy
Załącznik nr 6 – wykaz usług
Rozdział I. Nazwa oraz adres Zamawiającego
Dom Pomocy Społecznej w Tolkmicku
ul. Szpitalna 2, 82-340 Tolkmicko
tel. 552316163; 55 2316178, fax 552316163
E-mail: dpstol@wp.pl
strona internetowa prowadzonego postępowania (adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia): https:dpstolkmicko
Rozdział II. Tryb udzielenia zamówienia
- Postępowanie niniejsze prowadzone jest na zasadach określonych w art. 2 ust. 2 ustawy Pzp, z zachowaniem zasad określonych ustawą Pzp dla zamówienia klasycznego o wartości szacunkowej mniejszej niż 130 000 złotych, nie mniejszej jednak niż 50 000 złotych (zamówienie bagatelne).
- Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty.
- W zakresie nieuregulowanym niniejszą Specyfikacją Warunków Zamówienia, zwaną dalej „SWZ”, zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.).
- Dodatkowo Zamawiający informuje, że:
1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu.
4) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych, których szczegółowy opis, zakres oraz harmonogram określone zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
Rozdział IV. Informacja o przedmiotowych środkach dowodowych - Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Opinię sanitarną wydaną przez właściwy organ sanitarno-epidemiologiczny, że pralnia, w której będą świadczone usługi, posiada barierę higieniczną i spełnia wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek służby zdrowia, lecznictwa otwartego i zamkniętego,
2) aktualne zaświadczenie (opinię) sanitarną wydane przez Państwowy Inspektorat Sanitarno Epidemiologiczny, że pojazdy, którymi będzie wykonywana przedmiotowa usługa, zostały dopuszczone do przewozu bielizny. - Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych wskazanych w ust. 1 lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w terminie wyznaczonym w wezwaniu.
Rozdział V. Termin wykonania zamówienia
Termin wykonania zamówienia: od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.
Rozdział VI. Podstawy wykluczenia i warunki udziału w postępowaniu
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp
1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
1) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę prania dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą (w rozumieniu ustawy o z dnia 15 kwietnia 2011r o działalności leczniczej) o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł rocznie przez nieprzerwany okres 12 miesięcy. (wg wzoru wskazanego w załączniku nr 6 do SWZ) oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
a. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane,
b. a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
Pod pojęciem usługa wykonywana należy rozumieć zamówienie będące w trakcie realizacji (nadal realizowane), którego część zrealizowana przed upływem terminu składania ofert ma wartość i długość realizacji nie mniejsze niż wyżej określone.
- Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
- Zamawiający odrzuci oferty wykonawców:
1) którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 pkt 1.2,
2) którzy nie złożą oświadczenia, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w ust. 1 pkt 1.1.
Rozdział VII. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z wykonawcami
Do kontaktowania się z wykonawcami upoważniona jest : Jolanta Różeńska tel. 55 231 61 78 w20
W przedmiotowym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie: list, fax, email.
Rozdział VIII. Termin związania ofertą
1.Termin związania Wykonawcy złożoną ofertą 30.01.2023 r.
2. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Rozdział IX. Opis sposobu przygotowania oferty
- Wykonawca składa tylko jedną ofertę.
- Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru określonego w załączniku nr 3 do SWZ,
2) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale IV.
3) Poświadczenie zdolności technicznej i zawodowej według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SWZ,
4) pełnomocnictwa lub inne dokumenty, z których wynika prawo do złożenia oferty oraz innych dokumentów składanych wraz z ofertą; - Oferta jest jawna od chwili jej otwarcia. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
Rozdział X. Sposób i termin składania ofert
- Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami z dopiskiem „Oferta na usługi pralnicze dla Domu Pomocy Społecznej w Tolkmicku” należy złożyć pod adresem: Dom Pomocy Społecznej, 82-340 Tolkmicko, ul. Szpitalna 2, do dnia 30 grudnia 2022 r. do godz. 09:15.
Rozdział XI. Termin otwarcia ofert
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30 grudnia 2022 r. o godzinie 09:30.
Informacja z otwarcia ofert opublikowana zostanie na stronie internetowej zamawiającego www.dpstolkmicko.pl
Rozdział XII. Sposób obliczania ceny
- Wykonawca poda cenę za wykonanie zamówienia w Formularzu asortymentowo-cenowym – Załącznik nr 5 do SWZ według opisu w nim zawartego.
- Cena przedmiotu zamówienia powinna uwzględniać wszystkie elementy związane z prawidłową realizacją niniejszego zamówienia.
- Cenę należy podać w PLN i wyliczyć na podstawie indywidualnej kalkulacji Wykonawcy, uwzględniając doświadczenie i wiedzę zawodową Wykonawcy, jak i wszelkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, podatki oraz rabaty, upusty itp., których Wykonawca zamierza udzielić.
- Nie przewiduje się żadnych przedpłat ani zaliczek na poczet realizacji przedmiotu umowy,
a płatność nastąpi zgodnie z zapisem umowy, której wzór załączono do SWZ (załącznik nr 4 do SWZ). - Cena oferty winna być podana do dwóch miejsc po przecinku.
- Niedopuszczalne są żadne negocjacje cenowe.
- Cena oferty winna być ceną brutto, zawierającą podatek VAT.
- Jeżeli okaże się, że złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku i stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
- Cena podana w ofercie powinna być ceną kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
- Rozliczenie między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
Rozdział XIII. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
Kryterium | Waga % |
Cena | 100 |
- Sposób oceny ofert:
Sposób obliczenia:
PK1 = [CN / CR x 100%] x 100
PK1 – ilość punktów dla kryterium
CN – najniższa oferowana cena brutto
CR – cena brutto oferty rozpatrywanej - Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów.
- W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
Rozdział XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający prześle wybranemu Wykonawcy uzupełniony o dane z oferty egzemplarz umowy zgodny z wzorem umowy, który stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
- W celu zawarcia umowy osoba/y upoważniona do reprezentacji Wykonawcy winna podpisać umowę wskazaną w ust. 1 i odesłać w dwóch egzemplarzach dokument Zamawiającemu.
- Do umowy Wykonawca winien załączyć dokumenty potwierdzające umocowanie osób reprezentujących go przy podpisywaniu umowy do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
- Zamawiający po otrzymaniu od Wykonawcy podpisanego przez niego egzemplarza umowy prześle Wykonawcy podpisany przez siebie egzemplarz umowy.
Rozdział XV. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Istotne dla stron postanowienia zostały wskazane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
- Umowa w sprawie udzielenia zamówienia publicznego zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem terminu, o którym mowa wyżej, jeżeli w postępowaniu została złożona tylko jedna oferta.
- Do umowy mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp i Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
- Umowa jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.
- Wszelkie zmiany zawartej umowy będą wymagały pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
- Okoliczności, w jakich zmieniona może zostać umowa, są opisane we wzorze umowy (załącznik nr 2 do SWZ).
Rozdział XVI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy
- Środki ochrony prawnej przysługujące wykonawcy określa DZIAŁ IX ustawy Pzp.
Rozdział XVII. Informacje dodatkowe
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Tolkmicku, 82-340 Tolkmicko, ul. Szpitalna 2; tel. 55 231 61 63, fax 55 231 61 78, E-mail: dpstol@wp.pl
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Domu Pomocy Społecznej w Tolkmicku jest Pan Mateusz Szlachtowicz, kontakt: iodo@koni.pl, Tel. 695 311 523;
3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”
5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres: 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia albo okres przedawnienia roszczeń wynikających z umowy, w zależności od tego, który z tych okresów będzie dłuższy;
6) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących wykonawcy będącego osobą fizyczną jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) osoba, której dane są przetwarzane, posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania jej danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
9) osoba, której dane są przetwarzane, nie posiada:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawa do usunięcia danych osobowych;
b) prawa do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawa sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.